2016(e)ko martxoaren 11(a), ostirala

GELAKO PROGRAMAZIOA


2. Gelako programazioko irakurketaren elkarjartzea eta gelan komentatutakoa. 


Programazioaren aurretik:


-          Koordinazioa iraskasleen artean
-          Ikaselak ezagutu behar dira aurretik (testuingurua, familiak,…)
-          Behaketa, asoziazioa eta adierazpena, Decroniren 3 faseak.

Behaketa: haurrran interesa behartzea. Taldea eta ikasle bakoitza behatzea.
o Asoziazioa: ikaselagidatu kontzptuak arlazionaten gai berdinean. Ikaselak zentzua biatu ikasten duenari. Ikaslea aktibo.
o  Adierazpena: haurra gai izateko bere moduan adieratzeko (plastika, matematika,..)
o   Ebaluazioa: bere erara azaltzen eta argudiatzen utzi (azaltzeko gai ez bazara ez duzu ulertu) gainerakoei azaltzeko.

Printzipio batzuk jarraitu behar dira metodologiak egiteko:


-  Ikusp. Globalizatzailea: esperientziak eta edukiak lantzeko. Haurrek ikasten dute segun eta zer esperientziak izaten duten aurretik. Ikasten dutena bere errealitatearekin lotu modu natural baten.

-       Ikusp. Aprendizai esanguratsua: haurraren inguruak eragina du. Segun eta zein esperientziak izan dituen, haurra modu desberdinean ikasi. Ikasi dituen eta ikasi beharreko gauzen artean haurraren motibazioa egotea garrantzitsua da. Hobeto ikasteko erlazioak sortu behar dituzte beraiek dakitenetik eta ikasten duten gauzetatik. Hau aldatzen doa segun hezkitzailearen esperientzia edo haurraren errealitatea.
    Ebaluatu behar da haurraren garapena ulermenera ailegatu arte.
Estrategiak ikasteko, material euristikoak, ...

-  La atencion a la diversidad e individualizacion: motibazioa, kognizioa,.. desberdin dituzten haurrak, erantzun deberdinak eman behar zaiela eta horretarako irakasleak ematen die erantzunak. Ariketa estandarizatuak edo gobalizatuak. Erantzun edo planteamendu bakar bat duten ariketak. Ondorioz, beharrezkoa da behar ezberdinei dituzten haurrei egiten zaien ariketak, deberdinak egitea edo sortzea, gai edo arlo ezberdinak lantzeko.

-  La actividad: garapenerako ezinbestekoa da. Munduaren ezagutzak aurrera pausoak egiten dituzte eta horrtarako garrantzitsua da haurrei autonomia emantea. Ariketak anitzak izan behar dira. Iraupena interesen araberakoa izan behar da. Umeen garapen intelektualarentzako talde txikitan lana egitea garrantzitsua da eta bere lankideen arteko interazioa ezinbestekoa da, horrela kontziente delako denak ez dutela berdin pentsatzen.

-  Jokuak: mundua exploratzen beste pertsonak ezaguntzne dituzte, garatzen eta praktikan jartzen doaz gaitasun ezberdinak. Jokoak beti dira zerbait ikasteko ariketa nagusiena da haurtzaroan.  Honela, gorputzak ezagutu, identitatea,.. eta haien ingurunera adaptatu eta transformatzen dira. Nahasten ditu aurretikan dakizkigun ezagutzak eta ikasten ditugunak. Irakasleek jokuaren bitartez umek lagundu behar dituzte beren gaitasun sozioalak hobetzeko, siboloak interpretatzen hobetzeko eta baita seinaleak ere. Eguneroko ekintza bat izan behar da jokua. 

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina