2. Gelako programazioko irakurketaren elkarjartzea eta gelan komentatutakoa.
- Koordinazioa
iraskasleen artean
-
Ikaselak
ezagutu behar dira aurretik (testuingurua, familiak,…)
-
Behaketa,
asoziazioa eta adierazpena, Decroniren 3 faseak.
o Behaketa: haurrran interesa behartzea. Taldea eta ikasle bakoitza behatzea.
o Asoziazioa: ikaselagidatu kontzptuak arlazionaten gai berdinean. Ikaselak zentzua
biatu ikasten duenari. Ikaslea aktibo.
o Adierazpena:
haurra gai izateko bere moduan adieratzeko (plastika, matematika,..)
o Ebaluazioa:
bere erara azaltzen eta argudiatzen utzi (azaltzeko gai ez bazara ez duzu
ulertu) gainerakoei azaltzeko.
Printzipio batzuk jarraitu behar dira metodologiak egiteko:
- Ikusp. Globalizatzailea: esperientziak eta edukiak lantzeko. Haurrek
ikasten dute segun eta zer esperientziak izaten duten aurretik. Ikasten dutena
bere errealitatearekin lotu modu natural baten.
- Ikusp. Aprendizai esanguratsua: haurraren inguruak eragina du. Segun eta
zein esperientziak izan dituen, haurra modu desberdinean ikasi. Ikasi dituen eta ikasi
beharreko gauzen artean haurraren motibazioa egotea garrantzitsua da. Hobeto
ikasteko erlazioak sortu behar dituzte beraiek dakitenetik eta ikasten duten
gauzetatik. Hau aldatzen doa segun hezkitzailearen esperientzia edo haurraren errealitatea.
Ebaluatu behar da haurraren
garapena ulermenera ailegatu arte.
Estrategiak ikasteko, material euristikoak, ...
- La
atencion a la diversidad e individualizacion: motibazioa, kognizioa,.. desberdin dituzten haurrak, erantzun deberdinak eman behar zaiela eta horretarako irakasleak
ematen die erantzunak. Ariketa estandarizatuak edo gobalizatuak. Erantzun edo
planteamendu bakar bat duten ariketak. Ondorioz, beharrezkoa da behar
ezberdinei dituzten haurrei egiten zaien ariketak, deberdinak egitea edo sortzea, gai edo arlo
ezberdinak lantzeko.
- La
actividad: garapenerako ezinbestekoa da. Munduaren ezagutzak aurrera pausoak
egiten dituzte eta horrtarako garrantzitsua da haurrei autonomia emantea. Ariketak
anitzak izan behar dira. Iraupena interesen araberakoa izan behar da. Umeen
garapen intelektualarentzako talde txikitan lana egitea garrantzitsua da eta bere lankideen arteko
interazioa ezinbestekoa da, horrela kontziente delako denak ez dutela berdin
pentsatzen.
- Jokuak: mundua exploratzen beste pertsonak ezaguntzne dituzte, garatzen eta
praktikan jartzen doaz gaitasun ezberdinak. Jokoak beti dira zerbait ikasteko
ariketa nagusiena da haurtzaroan.
Honela, gorputzak ezagutu, identitatea,.. eta haien ingurunera adaptatu
eta transformatzen dira. Nahasten ditu aurretikan dakizkigun ezagutzak eta ikasten
ditugunak. Irakasleek jokuaren bitartez umek lagundu behar dituzte beren
gaitasun sozioalak hobetzeko, siboloak interpretatzen hobetzeko eta baita
seinaleak ere. Eguneroko ekintza bat izan behar da jokua.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina